דנינו בטקס חנוכת חיבור שכונת הפארק לגז הטבעי: “האתגר – לחבר את כלל העיר לאנרגיה ירוקה”

ראש עיריית אופקים חנך יחד עם שר האנרגיה את חיבור שכונת המגורים הראשונה בישראל לגז טבעי: “יוזיל את עלויות האנרגיה, ישמור על איכות הסביבה וישפר את איכות החיים

צילומים: עודד קרני

לטגן חביתה על להבה שמופקת מגז טבעי, להפוך סטייק על גריל שנדלק באמצעות גז טבעי, להפעיל מכונת כביסה באמצעות גז טבעי – את כל אלה ועוד יכולים כעת לעשות תושבי שכונת הפארק באופקים. זאת לאחר שהפכה לשכונה הראשונה בישראל שמחוברת לגז הטבעי לצורך שימוש ביתי.

ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, יחד עם שר האנרגיה, ד״ר יובל שטייניץ, ומנכ״ל נגב גז טבעי, משה שפיצר, ביקרו ביום שני בשני בתים פרטיים בשכונה – משפחות מלכה ומזגאוקר – אשר חוברו בשבוע שעבר לתשתית. לאחר שגזרו את הסרט התרשמו השלושה מההפעלה הקלה והפשוטה של המערכת והשתתפו בטקס אשר נערך במקום.

“אנו גאים להיות העיר הראשונה שמחוברת לתשתית הגז הטבעי לצורך שימוש ביתי”, אמר דנינו. “הגז הטבעי יוזיל את עלויות האנרגיה, ישמור על הסביבה ירוקה ונקיה, יהיה מסוכן פחות מאשר גפ”מ וישפר את איכות החיים של התושבים לאיו ערוך. אני שמח שתושבי שכונות הפארק ושכונת נוח יהיו הראשונים בארץ ליהנות מחיבור לגז הטבעי לצורך שימוש פרטי – חיבור שיוזיל את ההוצאות השוטפות באמצעות אנרגיה ירוקה – תוצרת כחול לבן”.

צילומים: עודד קרני
צילומים: עודד קרני

“בהמשך מתוכננת הנחת תשתית לגז טבעי גם בשכונת אפיקי נחל”, הוסיף דנינו. “אחד האתגרים הבאים שלנו יהיה לחבר לתשתית הגז הטבעי ולאנרגיה ירוקה את כלל העיר אופקים. אני רוצה להודות לשר שטייניץ, למנכ”ל נגב גז טבעי, משה שפיצר, למנהל רשות הגז הטבעי, משה גראזי, ולמשפחות מלכה ומזגאוקר על האירוח”.

״זהו יום היסטורי”, הוסיף שר האנרגיה, יובל שטייניץ. “הגז שהוצאנו מהים מגיע היום אל הבתים הפרטיים בשכונת הפארק באופקים. לפני חמש שנים חיפשתי עיר בה נוכל לעשות פיילוט של גז טבעי לבתי אב וכשראיתי את ההתלהבות והתעניינות של ראש העיר אופקים איציק דנינו ידעתי שאופקים תהיה הראשונה”.

“אני מודה למר דנינו על הזכות הגדולה לבוא היום לאופקים”, סיכם שטייניץ. “בפעם הראשונה בחיי זכיתי להכין חביתה בעזרת גז טבעי ולראות את שאר המכשירים החשמליים שחוברו לתשתית. זוהי אנרגיה כחול לבן, זולה יותר והכי חשוב נקיה יותר – למען הבריאות של ילדינו”.

צילומים: עודד קרני
צילומים: עודד קרני
סגירת תפריט

דגם: RDT-72-IS
צריכת גז: Btu/h 15,200
מידות המכשיר:
גובה – 684 מ”מ, רוחב – 650 מ”מ, אורך – 561 מ”מ
משקל (גוף): 30 ק”ג
קיבולת ייבוש מקסימאלית: 7 ק”ג
משך ייבוש רגיל*: 60 דקות
חיבור לגז: קצה צינור 9.5
צריכת חשמל: (Hz 50) V230 AC
צריכת גז ממוצעת: מינימאלי 220 גר’ לשעה, מקסימאלי 2650 גר’ לשעה
צריכת חשמל:  44W

* משך ייבוש רגיל למשקל 6 ק”ג בתוכנית “כללי”

נתונים אודות המוצר יעודכנו בהמשך

דגם: מאולץ 17e
הספק: 17 ליטר מים חמים בדקה ב- T=25°∆
מידות המכשיר: גובה – 50 ס”מ, רוחב – 35 ס”מ, עומק -18 ס”מ
משקל: 15
מערכת ארובה: פנימית עם מפוח
הצתה: אלקטרונית ישירה
לחץ גז: 30 מיליבר
לחץ מים מינימלי/מקסימלי: בר 1.2/10
צריכת גז ממוצעת: מינימאלי 220 גר’ לשעה, מקסימאלי 2650 גר’ לשעה
צריכת חשמל:  44W

הספק: KW3.6
צריכת גז: 290 ג’/ש
לחץ גז: 30 מיליבר
מידות במ”מ:
עומק – 284 מ”מ
גובהה – 466 מ”מ
רוחב – 350 מ”מ
שיטת חימום: קרינה לפנים
מקום התקנה: בתוך מבנה
הצתה: אלקטרונית רציפה
מקור מתח: סוללה 1.5 וולט
ניידות: ידית הרמה מובנת (ללא גלגלים)