מה הקשר בין מייבש כביסה לגז טבעי, ואיך זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף?

תארו לעצמכם שהייתם יכולים לייבש את הכביסה בחצי מהזמן, לצמצם את הבלאי הנגרם לבגדים כתוצאה מהייבוש במכונה, לחסוך בעלויות הייבוש באופן משמעותי, ובנוסף לכל זה גם לתרום לשמירה על איכות הסביבה. מסתבר שכל זה אפשרי! וזה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים! כל מה שצריך לעשות זה לעבור למייבש כביסה הפועל על בסיס גז טבעי.

בשוק קיימים כבר היום מייבשי כביסה הפועלים על גז טבעי כמקור אנרגיה, וכל אחד צריך לשאול את עצמו באיזו מהאלטרנטיבות כדאי לו לבחור כאשר הוא רוכש מייבש כביסה חדש.

מייבשי כביסה הם מכשירים די פשוטים וכולם פועלים על אותו עקרון – מנוע קטן המסובב תוף גדול שבתוכו מתגלגלת הכביסה ומתייבשת בעזרת הפצה של אוויר חם. קיימות שתי אלטרנטיבות לייצור החום הנדרש על מנת לייבש את הבגדים – חשמל או גז.

מייבשי כביסה הפועלים על בסיס גז נמצאים בשוק הישראלי כבר שנים רבות, אך רק בשנים האחרונות עם הגברת המודעות לשמירה על הסביבה הם הופכים ליותר ויותר פופולריים – והם גם יותר חסכוניים באופן משמעותי.

אז על מנת לעשות קצת סדר, הנה פירוט היתרונות של שימוש במייבשי כביסה מבוססי גז טבעי:

  1. חסכון בעלויות – שימוש במייבשי כביסה מבוססי גז טבעי הינו יותר זול משימוש במייבשי כביסה מבוססי חשמל. באופן כללי ניתן לומר שייבוש כביסה על בסיס גז יעלה חצי מייבוש כביסה במייבש הפועל על חשמל.
  2. זמני ייבוש – זמן ייבוש כביסה במייבש גז קצר יותר מאשר ייבוש כביסה במייבש חשמלי. כמה יותר קצר? בין שליש לחצי מהזמן. ניתן לייבש כ-6 ק“ג כביסה רטובה ב 30 עד 40 דקות. בנוסף קיימים במכשירים חיישני לחות המזהים את מצב לחות הבגדים ועוצרים את הייבוש על מנת למנוע ייבוש יתר.
  3. שמירה על איכות הבגדים – מייבש כביסה מבוססי גז הם הרבה יותר עדינים וכך שומרים בצורה טובה יותר על הבגדים שלנו, לעומת מייבשי כביסה מבוססי חשמל הנחשבים ליותר אגרסיביים. מייבשי גז אינם מוציאים סיבים מהבגדים ושומרים על לחות הבגד כך שסיבי הבד אינם נשברים. תחשבו רגע על חימום הבית בעזרת מזגן לעומת חימום הבית בעזרת גז – זה אותו עיקרון – חימום בעזרת גז הוא הרבה יותר טבעי ונעים בניגוד לחימום בעזרת חשמל שמייבש את האוויר וגורם לתחושת אי-נוחות.
  4. שמירה על הסביבה – מייבשי גז שומרים על הסביבה בניגוד למייבשי כביסה חשמליים, והחל משנת 2015 החל בארה“ב תהליך ניקוד של מייבש הכביסה על בסיס רמת הידידותיות שלהם לסביבה. מכירים את הסולם הצבעוני שמראים בפרסומות של רכבים? אז תדמיינו סולם כזה למוצרי משק בית – מייבשי כביסה מבוססי גז הם בצד הירוק של הסולם הזה.
  5. בטיחות – מייבשי כביסה מבוססי גז טבעי הם מוצרים אמינים ובטיחותיים. עם זאת חשוב מאוד לציין שחייבים להקפיד על כך שההתקנה תתבצע על ידי טכנאי גז מוסמך, מפני שתשתית הגז מחייבת הסמכה לעבודה עם גז. בנוסף לכך, תחזוקת המכשירים אינה דורשת בדיקות מיוחדות – חברות הגז אמורות לספק בדיקה של תקינות מערכות הגז בבית אחת לכמה שנים, ובבדיקה הזו נבדק גם מייבש הכביסה – השירות הזה ניתן לצרכן ללא עלות נוספת ואינו מייקר את תחזוקת המכשיר.

אז מה ההתלבטות? אנחנו כבר מזמן עברנו לגז טבעי – ולא רק כדי לייבש כביסה.

סגירת תפריט

דגם: RDT-72-IS
צריכת גז: Btu/h 15,200
מידות המכשיר:
גובה – 684 מ”מ, רוחב – 650 מ”מ, אורך – 561 מ”מ
משקל (גוף): 30 ק”ג
קיבולת ייבוש מקסימאלית: 7 ק”ג
משך ייבוש רגיל*: 60 דקות
חיבור לגז: קצה צינור 9.5
צריכת חשמל: (Hz 50) V230 AC
צריכת גז ממוצעת: מינימאלי 220 גר’ לשעה, מקסימאלי 2650 גר’ לשעה
צריכת חשמל:  44W

* משך ייבוש רגיל למשקל 6 ק”ג בתוכנית “כללי”

נתונים אודות המוצר יעודכנו בהמשך

דגם: מאולץ 17e
הספק: 17 ליטר מים חמים בדקה ב- T=25°∆
מידות המכשיר: גובה – 50 ס”מ, רוחב – 35 ס”מ, עומק -18 ס”מ
משקל: 15
מערכת ארובה: פנימית עם מפוח
הצתה: אלקטרונית ישירה
לחץ גז: 30 מיליבר
לחץ מים מינימלי/מקסימלי: בר 1.2/10
צריכת גז ממוצעת: מינימאלי 220 גר’ לשעה, מקסימאלי 2650 גר’ לשעה
צריכת חשמל:  44W

הספק: KW3.6
צריכת גז: 290 ג’/ש
לחץ גז: 30 מיליבר
מידות במ”מ:
עומק – 284 מ”מ
גובהה – 466 מ”מ
רוחב – 350 מ”מ
שיטת חימום: קרינה לפנים
מקום התקנה: בתוך מבנה
הצתה: אלקטרונית רציפה
מקור מתח: סוללה 1.5 וולט
ניידות: ידית הרמה מובנת (ללא גלגלים)